/
RSS feed
Op 12 juni 2026 was er een dramatische explosie in Osdorp – eentje waarvan bewoners zeggen dat je die aan had kunnen zien komen. Namens Amsterdammers. duikt in de kloof tussen de overheid en instanties (‘er worden geen meldingen gedaan’) en die van bewoners en ondernemers (‘we hebben al zo vaak gemeld’ ‘meldingen verdwijnen in het grote niets’ ‘ik durf geen aangifte meer te doen’) en vist daar heel wat uit op. Met dank aan 2 bewoners die graag – en anoniem – mee werkten aan de podcast, je hoort een aantal citaten van deze bewoners die al 60+ jaar in Osdorp wonen.
Disclaimer: niet elk citaat is heel goed hoorbaar, je moet wat moeite doen helaas waarvoor excuus. Ook wij werken nog dagelijks aan het versterken van het geluid van de bewoners 🙂